آبی و قرمز؛ یکی در عرش و دیگری در فرش
 
بازی
 
 
شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 18:43 ::  نويسنده : عارف

دو تیم مطرح فوتبال پایتخت، دوران کاملاً متفاوتی را نسبت به یکدیگر می‌گذرانند و اختلافشان نیز روز به روز بیشتر می‌شود. بالاخره سرخابی‌های پایتخت، روی هیأت مدیره و مدیرعامل را به خود دیدند. همه گمان می‌کردند اگر هیأت مدیره برگزیده شود، این دو باشگاه به روزهای اوج خود برمی‌گردند، ولی این اتفاق دست‌کم برای پرسپولیس رخ نداد. مقایسه پرسپولیس و استقلال در فصل جدید، خالی از لطف نیست؛ مقایسه‌ای که بسیاری از مسائل را روشن کرده است.
سرویس ورزشی ـ دو تیم مطرح فوتبال پایتخت، دوران کاملاً متفاوتی را نسبت به یکدیگر می‌گذرانند و اختلافشان نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

سرانجام سرخابی‌های پایتخت، روی هیأت مدیره و مدیرعامل را به خود دیدند. همه گمان می‌کردند اگر هیأت مدیره برگزیده شود، این دو باشگاه به روزهای اوج خود برمی‌گردند، ولی این رویداد دست‌کم برای پرسپولیس رخ نداد.

مقایسه پرسپولیس و استقلال در فصل جدید، خالی از لطف نیست؛ مقایسه‌ای که بسیاری از مسائل را روشن کرده است.

استقلال

آبی‌ها کار خود را با سرپرست آغاز کردند و پس از گذشت چند هفته فتح الله زاده حکم مدیرعاملی هم گرفت. خریدهای بسیار خوب از جمله جذب تیموریان، رحمتی، کرار، حیدری کمک زیادی به مظلومی کرد تا با فراغ بال بیشتری ترکیب دلخواه خود را به میدان بفرستد. به این بازیکنان باید میداوودی و جباری را نیز افزود که از کمند مصدومیت رها شدند و بازی‌های تأثیرگذاری را نیز به نمایش گذاشتند.

اوضاع بر وفق مراد استقلال پیش می‌رفت و این تیم حتی در دربی نیز پیروز شد تا همگان از قهرمانی صحبت کنند، اما باخت سنگین مقابل ملوان و سپس تساوی برابر راه آهن به یکباره جو آبی پوشان را بر هم ریخت.

تا پیش از این، صحبت از بی پولی کمتر به گوش می‌رسید، ولی این زخم به یکباره دهان باز کرد. مصاحبه‌های بازیکنان از یک طرف و حرف‌های برخی اعضای هیأت مدیره از طرف دیگر به گُر گرفتن این آتش درگیری لفظی کمک کرد.

برای نمونه، می‌توان به مصاحه تند فرهاد مجیدی اشاره کرد که گفت اگر اعضای هیأت مدیره را در خیابان نیز ببیند، آنها را نمی‌شناسد.

این موضوع تا آنجا پیش رفت که به دستور فتح‌الله زاده، اعضای هیأت مدیره دیگر مصاحبه نکردند تا جو آرام شود.

این شرایط با تزریق دو میلیارد تومان پول کمی بهتر شد. عصر دیروز هم که اعضای هیأت مدیره برای نخستین بار بر سر تمرین رفتند تا ثابت کنند به فکر تیم و بازیکنان هستند.

پرسپولیس

هواداران سرخپوش دوست دارند چشمانشان را ببندند و زمانی که باز می‌کنند، ببینند که همه اتفاقی که در این باشگاه می‌افتد، خواب و خیال بوده است.

پرسپولیس یکی از بدترین دوران تاریخ خود را می‌گذارند. همه گمان می‌کردند انتخاب محمد رویانیان به عنوان مدیرعامل، می‌تواند به خروج تیم از بحران بینجامد، اما زهی خیال باطل که این اتفاق فقط در دو بازی دیده شد.

پس از آن اتفاقاتی که در اول فصل درباره نحوه جدایی علی دایی رخ داد، هواداران در اعتراض به انتصاب استیلی از همان بازی نخست برابر ملوان اعتراض کردند و همین موضوع، باعث شد تا فشار بسیاری به سرمربی و بازیکنان وارد شود.

انتخاب یک سردار به سمت مدیرعاملی، باعث تعجب اهالی فوتبال شد. هیچ کس به رویانیان فکر هم نمی‌کرد و زمانی که نام او اعلام شد، مشخص گشت که فوتبال همچنان پاتوق سیاسیونی است که به دنبال اسم و رسم بیشتری هستند.

رویانیان با دو پاداش به دلیل باخت‌های پرسپولیس! کار خود را آغاز کرد تا جای خود را در دل سرخپوشان باز کند. همه چیز پس از شکست فجرسپاسی و صبا خوب بود؛ تا اینکه شاگردان استیلی به مس باخت و برابر نفت تهران متوقف شدند.

سقوط به رده یازدهم در ذهم کسی که بداند پرسپولیس نفراتی همچون کریمی، اولادی، نصرتی، زارع، کاظمیان و غلامرضا رضایی را دارد، نمی‌گنجد.

ثبت چهار باخت در یازده مسابقه نشان داد که استیلی عزم خود را برای شکستن رکورد شکست‌های پرسپولیس در یک فصل جزم کرده است.

پس از دوره جدید ناکامی، یک دفعه اعضای هیأت مدیره به تکاپو افتادند تا جایگزینی برای استیلی پیدا کنند. علی دایی و مصطفی دنیزلی، گزینه‌هایی بودند که آشکارا مذاکره با آنها فاش شد.

همان مشکلی که در استقلال رخ داد، برای پرسپولیس نیز اتفاق افتاد؛ یعنی مصاحبه‌های گاه و بیگاه اعضای هیأت مدیره. با این تفاوت که استقلالی‌ها، زود دست به کار شدند و جلوی این موضوع را گرفتند، اما پرسپولیسی‌ها دیر متوجه شدند و آن هنگامی بود که کار از کار گذشته بود.

گویا پس از استعفای پنجعلی اوضاع کمی بهتر شود، اما در برنامه دیشب نود، خیلی چیزها مشخص شد؛ اینکه استیلی قطعاً فصل بعد در پرسپولیس نخواهد بود، اینکه مذاکره با مربیان مورد نظر آغاز شده و اینکه اگر پرسپولیس از جام حذفی نیز کنار برود، بسیاری از مسائل زودتر از آنچه مدنظر مسئولان است، به حقیقت می‌پیوندد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی و آدرس arefgame.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 12649
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1